Afbeelding Logo Vebego Op Paarse Achtergrond
Hago Zorg wordt Vebego Zorgservice per 1 januari 2025
Hago Zorg wordt Vebego Zorgservice per 1 januari 2025
Best Practice Award Hago Zorg 1
02-11-2023

Ja! We staan in de finale voor de Best Practice Award

We zijn genomineerd met de case 'Van schoonmaken naar samen zorgen!' in het Maasstad Ziekenhuis. Dit jaar staat de Best Practice Award (een initiatief van de commissie Code Verantwoordelijk Marktgedrag) in het teken van de schoonmaker, waarbij eigen inbreng van de schoonmaker gestimuleerd wordt. De schoonmaker is een belangrijke schakel in de keten en moet zijn of haar vak goed en met plezier uit kunnen voeren. Dat weten wij als geen ander natuurlijk. Een deel uit de ingezonden case lees je hieronder.

Innovatieve dienstverlening

In 2031 zal het tekort aan zorgpersoneel naar verwachting oplopen naar 135.000 werknemers. De oplossing lijkt eenvoudig: er moet meer personeel bij. “Toch hoeft dat niet altijd zo te zijn,” vertelt Peter Paul Wiegmans, algemeen directeur Hago Zorg. “De innovatieve dienstverlening van Hago Zorg onder de naam capacityd®, bewijst dit. In Maasstad ziekenhuis in Rotterdam hebben onze schoonmaak- en servicemedewerkers extra betekenisvolle taken gekregen. Hiermee ondersteunen ze dagelijks de zorgprofessionals. Zo krijgen die meer tijd voor de patiënt, begeleiding, scholing etc. Op deze manier leveren we een maatschappelijke bijdrage.”

Flinke uitbreiding van taken

Iris Driessen, klantmanager Hago Zorg in het Maasstad ziekenhuis: “Onze traditionele (schoonmaak)dienstverlening is met vier en half uur extra per dag uitgebreid. Denk aan het opmaken van bedden, patiënten naar de OK brengen, (medische) hulpmiddelen schoonmaken en het aanvullen van verbandkarren. We ontzorgen hiermee echt de zorg én het werk zorgt voor meer voldoening voor onze mensen. Win win dus!”

Betekenisvollere baan

Indra werkt in Maasstad Ziekenhuis. “Ik kan nu meer betekenen voor het ziekenhuis én voor de patiënt. Ik zorg ervoor dat alles klaar staat voor de verpleegkundige. Als de patiënt uit bed is, maak ik het bed op. En als er behoefte aan is, dan maak ik een praatje met de patiënt. Ik ben heel blij met mijn functie.”

Partner voor de klant

Joris van den Berg, Manager Services in Maasstad ziekenhuis. “Hago Zorg stelt het belang van het ziekenhuis net zo groot stelt als het eigen belang. Door alle taken te kwantificeren, te combineren met de processen en patiëntendata kregen we inzicht. Door continu terug te gaan naar de werkvloer om te kijken en luisteren (echt op alle niveaus), kunnen we flexibel zijn, bijsturen en blijven doorontwikkelen. Het resultaat: meer werkplezier, lager ziekteverzuim en veel tijdsbesparing.”

Komende week worden op alle locaties van de finalisten opnames gemaakt en betrokkenen aan het woord gelaten. Op 7 december wordt bepaald wie zich dit jaar de winnaar van de felbegeerde Best Practice Award mag noemen.

Best Practice Award Hago Zorg 1

Bron: Baggr | Studio Reyneveld

Meer nieuws

Hago Zorg Friss Groningen
De 5 zorgcategorieën

“Dank jullie wel, dit hadden we echt even nodig!”

< 1 min.
Hago Zorg Ter Weel Contractviering
De 5 zorgcategorieën

Een kristallen samenwerking tussen Zorggroep Ter Weel en Hago Zorg

< 1 min.
Hagozorg Frederique 5 Maart
De 5 zorgcategorieën

Ook dit jaar verbindt muziek

< 1 min.